Udflugt

søn 14maj2023

Esrom Kloster og Møllegård samt Tegners Museum

8:00 til 18:00

Sted: Afgang med bus fra Rådmandshaven, P-pladsen ved administrationsbygningens hovedindgang.

Vi gennemfører nu det, vi måtte aflyse i 2022, nemlig en fællesudflugt til Esrum Kloster og Møllegård samt Tegners Museum med Næstved Museumsforening og Næstved Kunstforening.

Turen omfatter 2 museumsbesøg.

Kilde: Graphicos, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Første besøg er på Esrum Kloster og Møllegård.
Klosteret er opført i den tidlige middelalder, og var indtil reformationen et meget indflydelsesrigt kloster. Besøget indbefatter en omvisning.
Omvisningen foregår udendørs, så husk tøj efter vejret.
Efter omvisningen er der mulighed for at besøge klosteret og haverne på egen hånd.

Tegners Museum
Kilde: Ramblersen, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons

Andet museumsbesøg er på Tegners Museum med de gigantiske skulpturer både inde i museet og ude i skulpturparken.
Også dette museumsbesøg indbefatter en omvisning.
Derefter kan man vandre en tur i den store park.

Frokosten indtages på Esrum Møllegård inden besøget på Tegners Museum.
Udflugten er for alle medlemmer af de to foreninger – men tag gerne en gæst med.

Program:

• Kl. 8.00 Afgang med bus fra Rådmandshaven, P-pladsen ved administrationsbygningens hovedindgang.
  • Kl. 10.15 Rundvisning på Esrum Kloster, varighed 1 time, derefter mulighed for at besøge klosteret og haverne på egen hånd.
  • Kl. 12.00 Frokost i Møllesalen på Esrum Møllegård. Der er bestilt frokost – drikkevarer købes særskilt. Derefter bus videre til
  • Kl. 14.00 Tegners Museum og omvisning. Derefter tur i parken på egen hånd.
  • Kl. 16.00 Afgang med bus fra Tegners Museum.
  • Kl. 18.00 Ankomst Næstved, Rådmandshaven.

Tidspunkt: Søndag, den 14. maj 2023.
Pris: 696 kr. pr. person. Beløbet dækker bustur, 2 x entré, 2 omvisninger og frokost.
Tilmelding: Snarest og senest fredag, den 21. april til Annelise Hopff på mail: annelise.hopff@c.dk eller på sms 21235584.

Indbetaling af beløbet på 696 kr. sker sammen med tilmelding.
Indbetal på mobilepay 91617 mærket ”Esrum”
eller til Kunstforeningens konto: Spar Nord, 9819 4577485637.

Mange hilsner og på gensyn
På de to foreningers vegne
Annelise Hopff – Lis Hansen – Dorrit Røtting