Foredrag

Borgermøde om Helligåndshusets fremtid

16.00 til 18.00

Sted: Sct. Peders Kirkeplads 8, 4700 Næstved

Næstved Museum inviterer til borgerindragelsesmøde om fornyelse af udstillinger

Tirsdag den 12. december klokken 16.00-18.00 inviterer Næstved Museum i Helligåndshuset Næstveds borgere til borgerindragelsesmøde i Boderne for at fortælle om planerne for det ny Næstved Museum og få input til, hvordan museet fremadrettet skal formes.

Udstillingerne på Næstved Museum trænger til fornyelse. Derfor inviterer Næstved Museum i Helligåndshuset alle interesserede borgere i Næstved og omegn til borgerinddragelsesmøde i Boderne, hvor de vil præsentere planerne for fornyelse samt indgå i en åben dialog om, hvordan museet bedst kan afspejle byens historie og skabe meningsfulde oplevelser for lokalsamfundet.
På mødet vil museumsdirektør, Keld Møller Hansen, byde velkommen og dele museets vision for fornyelse og styrkelse af den lokale kulturarv. Herefter vil kulturarvschef, Kristoffer Buck Pedersen, præsentere Næstveds historie og åbne op for en diskussion af, hvilke afspekter af byens fortid, der vil blive prioriteret i udstillingerne.
Oplægsrækken sluttes af med kommunikations- og marketingchef, Kristoffer Rosner Rydahl, der vil fortælle om fremtidens aktiviteter og arrangementer på museet, inden der åbnes op for yderligere diskussion og fælles brainstorm af, hvordan museet kan udvikle- og integrere sig i lokalsamfundets liv og identitet.
Formålet med mødet er at styrke Næstved Museum som et centralt sted for lokal kulturarv samt lære og forstå, hvad der er relevant for byens lokale borgere. Museumsdirektør, Keld Møller Hansen, forklarer:
"Det er vigtigt for os at møde byens borgere og forstå, hvad der skaber værdi og mening for dem, så vi kan skabe et stærkt lokalt museum, der afspejler byens identitet og forankrer sig lokalt".

Praktisk info:
Adresse: Boderne i Næstved, Sct Peders Kirkeplads 8, 4700 Næstved
Dato og tid: 12. december, 16.00 - 18.00
Pris og tilmelding: Gratis - ingen tilmelding nødvendig.

Gå til arrangementsoversigt