Udflugt

søn 05maj2024

Kør-selv udflugt til Køge Miniby og Mosede Fort

Næstved Museumsforening arrangerer en

Kør-selv udflugt til Køge Miniby og Mosede Fort.

Udflugten arrangeres som en kør-selv-udflugt i egne biler med følgende program:
Kl. 9.00 mødes vi på Rådmandshaven, P-pladsen foran kommunens administrationsbygning. De, der ikke har egen bil, fordeler vi i de øvrige biler. Vi kører til Kjøge Miniby, Strandpromenaden 26, 4600 Køge. Afstanden er 53 km med en køretid på ca. 45 min. Man kan også vælge at køre direkte til minibyen.
Kl. 10.00 får vi en rundvisning i minibyen, der er en model af Køge by, som den så ud i 1865. Efter rundvisningen, der varer ca. 75 min., er der lejlighed til at studere minibyen nærmere, før vi
Kl. 12.00 spiser frokost i stedets café med 2 stk. smørrebrød, 1 øl/1 glas vin elle 1 sodavand samt kaffe.
Derefter kører vi til Mosede Fort, Mosede Strandvej 87A, 2670 Greve (afstand ca. 20 km, køretid ca. 20 min.), hvor vi
Kl. 13.30 får vi en rundvisning på ca. 60 min. og fortællingen om Danmark under og lige efter 1. verdenskrig. Efter rundvisningen byder foreningen på en kop kaffe/te i ”Café Bagklap” på P-pladsen. Derefter er der mulighed for at udforske museet på egen hånd, indtil museet lukker kl. 16, hvorefter vi hver især kører hjemad.

Alt dette fås for kun 400,- kr. pr. person.

Tilmelding skal ske senest den 28. april til Annelise Hopff ved SMS på telefon 21 23 55 84 eller mail annelisehopff@c.dk. Ved tilmeldingen bedes oplyst antal personer, om man har behov for kørelejlighed, om man har ledige pladser i bilen og om man evt. kører direkte til Køge Miniby. Samtidig med tilmeldingen bedes deltagergebyret indbetalt på konto 9819 4582703022 eller på MobilePay 20 88 22 med markering ”Udflugt”.

Gå til arrangementsoversigt