Nyhedsopslag - Nyhedsoversigt

Vi har brug for DIG

I forbindelse med Kulturnatten og museets høstmarked, er der brug for hjælpere.

Kære medlem af Næstved Museumsforening
I forbindelse med den kommende kulturnat den 7. oktober og Næstved Museums Høstmarked den 19. oktober, er der brug for nogle frivillige. Se her:

Cafelauget i Næstved Museumsforening har et godt tilbud til dig.
Et tilbud om hyggeligt samvær og muligheden for at give et kagebidrag.

Første gang er til KulturNatten den 7.oktober, hvor der indrettes cafe i Kustodehuset. Her er der mulighed for at bage en kage til salg. Der bliver også brug for kagesælgere i tidsrummet kl. 19-22.30.

Næste gang er i børnenes efterårsferie onsdag den 19.oktober. Denne dag afholder Museet det traditionsrige Høstmarked, hvor foreningen har sin ligeså traditionsrige Æblecafe. Denne dag bliver der brug for kager, hvor æbler er én af ingredienserne. Desuden er der brug for sælgere i tidsrummet kl. 10-15.

Hvis du er interesseret, skal du tage kontakt til:
Lillian Kristensen
5572 1105 / 2678 0418
lillian_jens@stofanet.dk

Også Næstved Museum har brug for nogle frivillige:

Kulturnatten 7. oktober kl 19-22 (2-4 frivillige i tidsrummet 19-22)
Igen i år har vi en stor oplevelse i Helligåndshuset. Hvor vi inviterer vores gæster indenfor i Herluf Trolles og Birgitte Gøyes univers.
Vores gæster går i små grupper fra person til person i Helligåndshusets 1. sal og hører fortællinger og Herluf og Birgitte.
Vi forventer stor interesse og har behov for gruppe- guider der kan holde gruppen samlet og sørge for den overholder tidsplanen. (som sidste år)

Der er behov for 2 frivillige i hele tidsrummet 19-22.
Vagterne kan evt. deles så 2 frivillige tager 19.00 -20.30 og 2 frivillige tager 20.30- 22.00.

Høstmarked 19. oktober ( Frivillige til varierende tidspunkter på dagen)
(A) Vi har behov for 1 frivillig som vil hjælpe med forplejningen i Helligåndshuset ( lave kaffe, stille mad frem, rydde af etc.) i tidsrummet omkring 9 -14

(B) Der er desuden behov for 2-3 frivillige som vil hjælpe med at sætte telte op fra morgenstunde ca. 8:15 - ca. 9.00og evt. nedtagning igen omkring kl 15.30-16.00