Jubilæumslaug

I anledningen af jubilæet er der blevet oprettet et Laug, hvis medlemmer ønsker at yde praktisk hjælp i forbindelse med gennemførelsen af jubilæet

Laugets arbejde blev skudt i gang i d.19. december 2016 med et idegenereringsmøde omkring jubilæet. Alle i foreningen blev opfordret til at deltage. Dette møde var med deltagelse af afdelingsleder Mette B. Bruun fra Næstved Museum.
Dette møde blev efterfulgt af flere møder, hvor arbejdsfordelingen stille og roligt faldt på plads.

Lauget er kommet med forslag til hvilke genstande, som kunne indgå i jubilæumsudstillingen, og de har udvalgt de postkort, som skal udstilles i 2 glasrammer.

Lauget er den bærende kraft, når receptionen løber af stablen d.29. marts.
Til anledningen er der blevet indsamlet mokkakopper, gamle kaffekander m.m., og nogle af laugsmedlemmerne vil iføre sig sort tøj og fine forklæder og agerer husets fruer, der serverer kaffe for receptionens gæster. De tidstypiske (år 1917) småkager, som gæsterne bydes på, er hjemmebagte af frivillige fra Lauget.

Sideløbende har bestyrelsen arbejdet på en jubilæumsmiddag, hvor Laugets medlemmer vil hjælpe med opdækning og oprydning.

Tovholder på Lauget: Birgit 2088 8595